Uitschakelen afwezigheidstegoed

Let op: Neem deze maatregel goed in overweging. Het toekennen van een Afwezigheidstegoed ligt vaak contractueel vast. Het zomaar wijzigen van deze instelling kan gevolgen hebben.

Het (tijdelijk) uitschakelen van Afwezigheidstegoed kan bij de klantinstellingen. Met de instellingen A2030 en A2040 kan voor ouders en medewerkers uitgeschakeld worden dat er bij een afwezigheid een Afwezigheidstegoed opgebouwd wordt. Dit kan door de instelling op ‘Nee’ te zetten.

 mceclip0.png

Zodra deze instellingen zijn aangepast geldt dit voor afwezigheden die na het aanpassen doorgevoerd worden. Al doorgevoerde afwezigheden waarvoor geen Afwezigheidstegoed moet gelden zullen handmatig gecorrigeerd moeten worden.

Het is niet mogelijk om aan deze instellingen een termijn te hangen. Dit zijn algemene instellingen. Voor een afwezigheid verder in de toekomst, bijvoorbeeld mei/juni, zal na het aanpassen ook geen Afwezigheidstegoed aangemaakt worden.

Zodra de maatregel ten einde is kan de instelling weer aangepast worden naar ‘Ja’. Er zal dan weer een Afwezigheidstegoed opgebouwd worden. Ook hierbij geldt: afwezigheden waarvoor geen Afwezigheidstegoed is opgebouwd door de tijdelijke aanpassing zullen handmatig gecorrigeerd moeten worden.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen