Corona klantinstellingen

We hebben via de nieuwsbrief gecommuniceerd over een aantal nieuwe instellingen om de opvang in de corona periode goed in te regelen. Klik hier voor meer informatie over het herstellen van de klantinstellingen. Hierbij de extra toelichting op de klantinstelling voor de corona periode:

Extra toelichting klantinstellingen
De instellingen rondom de de Corona-periode staan bij de klantinstellingen. De klantinstellingen staan onder Beheer -> Applicatiebeheer -> Klantinstellingen -> Algemeen. Onderaan staan de instellingen rondom de corona-periode. 

De instellingen kunnen aangepast worden bij Actieve instellingen wijzigen. Door te klikken op het pennetje kan de standaardinstelling worden aangepast.  Wanneer een klantinstelling is gewijzigd, verandert het kopje naar Gewijzigde klantinstellingen. Ook wordt door het oranje balletje aangegeven hoeveel wijzigingen er zijn gedaan. De instellingen die aangepast zijn worden weergegeven met een oranje driehoek. Als de regels zijn aangepast klik je op Wijzigingen toepassen, vanaf dat moment gelden de wijzigingen. Voeg bij het publiceren een korte toelichting toe van de wijzigingen. Meer informatie over klantinstellingen staat in onze handleiding (klik hier) en de instructievideo (klik hier).

 

MicrosoftTeams-image__3_.png

Onderdruk regulier geplande kinderen

Deze instelling is alleen van toepassing op de kindplanpakketten Kocon, The Nanny en PortaBase. Met deze instelling kun je er voor zorgen dat Konnect vanaf 16 december tot de ingestelde einddatum geen regulier geplande kinderen overneemt uit het achterliggende kindplanpakket. Hiermee toont de aanwezigheidslijst dus alleen nog de kinderen die extra zijn aangemeld.


De planning zal na de volgende nachtelijke synchronisatie gefilterd worden waarbij de reguliere planning niet meer zichtbaar zal zijn. Het is mogelijk om via de functie ‘Planning verversen’ op de aanwezigheidslijst de planning direct te updaten. Dit moet dan echter wel per dag en kan voor maximaal 7 locaties tegelijk.

 

Sta vrije tijden toe en onderdruk validatie ingevoerde vrije tijden op min/max tijd

De tijden die Konnect toont bij het aanvragen van een extra dag worden gebaseerd op allerlei regels, bv. naar welke school het kind gaat en welk contract het kind heeft. Met deze instelling krijgen ouders de mogelijkheid zelf een start- en eindtijd te kiezen voor de opvang van hun kind. Desgewenst kun je deze instelling beperken op specifieke opvangsoorten (bv. alleen BSO).

Daarnaast valideert Konnect de tijden van extra opvang conform de ingestelde regels. In deze periode kan het zijn dat je hiervan af wilt wijken. Met deze instelling schakel je het valideren op start- en eindtijd uit gedurende de ingestelde periode.  Ouders krijgen dan de mogelijkheid om zelf een start- en eindtijd voor hun opvangdag te kiezen. 

 

Onderdrukken facturatie extra opvang

Met deze instelling kun je gedurende de Coronaperiode de facturatie van extra opvang onderdrukken. Ouders zien bij het aanvragen nog wel dat de opvang gefactureerd zal worden, maar bij de verdere verwerking zal de aanvraag niet gefactureerd worden.

 

Instellen van einddatum

Om de hierboven genoemde instellingen te laten werken, moet er een einddatum ingesteld worden. Standaard staat de startdatum voor bovenstaande instellingen al door ons ingesteld op 16 december 2020. (deze startdatum is niet zichtbaar in het instellingen scherm en is 'onderwater' ingeregeld)

De instelling G1930 (Einddatum t/m wanneer planning en validatie vrije tijden onderdrukt wordt). Deze instelling geeft aan tot wanneer de validatie wordt onderdrukt op de ingevoerde vrije tijden op min/max tijd (instelling G1920). . 

De instelling G1940 (Einddatum tot wanneer facturatie extra opvang onderdrukt wordt) is van toepassing op de einddatum voor het onderdrukken van de facturatie. 


Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen