Meer informatie over inloggen

Stappenplan bij inlog-moeilijkheden van de OuderApp

Als het niet lukt om in te loggen in de OuderApp doorloop dan de volgende stappen:

1. Wat moet je invullen bij 'URL'? 
De 'URL' is de rechtstreekse link naar de ouderportaal-omgeving van je opvangorganisatie. De URL kun je vinden in de activatie e-mail die je ontvangen hebt van je opvangorganisatie. Mocht je die e-mail niet meer hebben kun je contact opnemen met je opvangorganisatie, zij kunnen je de URL vertellen.

De URL ziet er over het algemeen als volgt uit: naamopvangorganisatie.ouderportaal.nl
Dus geen 'www.' er voor.


2. Check of zowel van de OuderApp als van het besturingssysteem van de telefoon de laatste updates zijn geïnstalleerd
Is dit het geval? Ga door naar stap 3. Is dit nog niet het geval voer dan de updates uit en probeer daarna opnieuw in de OuderApp in te loggen.


3. Probeer via een browser (op een computer of telefoon) in te loggen in het Ouderportaal
De url hiervan is naamvandeopvangorganisatie.ouderportaal.nl (elke opvangorganisatie heeft een eigen url die terug te vinden is in de e-mail met accountgegevens). 

Als het lukt om hier wél in te loggen bevestigd dit dat het Ouderportaal-account in orde is.
Ga dan door naar stap 4.

Als het niet lukt om in het Ouderportaal in te loggen kan de opvang-organisatie onderzoeken wat de reden hiervoor is.


4. Als het Ouderportaal-account in orde is (stap 3) leeg dan het tijdelijke geheugen (cache) van de OuderApp op de telefoon
Hieronder staat een uitleg voor zowel Android- als Apple-apparaten.

Android
Open het instellingenmenu en tik op ‘Apps’. Tik op de ‘OuderApp’ en tik vervolgens op ‘Opslag’ en in het nieuwe scherm op ‘Cache legen’.

Apple
Op een iPhone is het cache-geheugen niet met één druk op te knop te legen. De oplossing hiervoor is om OuderApp te verwijderen, vervolgens minimaal 24 uur te wachten, en daarna de OuderApp opnieuw te installeren. In die 24 uur zal iOS (het Apple besturingssysteem) het cache-geheugen opschonen. 


5. Als de ouder is overgestapt naar een andere opvangorganisatie, en nu telkens de loginpagina van de vorige opvangorganisatie in beeld krijgt - of de ouder ziet alleen het loginscherm van de app, maar kan niet verder- doorloop dan de volgende stappen:
- Sluit de OuderApp volledig af (geforceerd afsluiten)
- Zet de telefoon in vliegtuig-modus/stand (zodat er geen internetverbinding is).
- Open de OuderApp. Deze zal nu vaststellen dat automatisch inloggen niet lukt, en zal teruggaan naar het standaard loginscherm.
- Zet de vliegtuig-modus/stand weer uit, zodat er weer verbinding komt. Log hierna in met de huidige login-gegevens.



Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen