Meer informatie over inloggen

Als je voor de eerste keer inlogt op de OuderApp van Konnect vul je drie velden in:
- De URL van de kinderopvangorganisatie
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord

De URL en je gebruikersnaam staan in de eerder verstuurde activatie e-mail die je ontvangen hebt van je kinderopvangorganisatie. Bij het wachtwoord voer je het door jou ingestelde wachtwoord in.

Ben je je wachtwoord vergeten? Via de optie ‘wachtwoord vergeten’ is het mogelijk om het wachtwoord aan te passen. Er wordt dan een e-mail gestuurd naar het in ons systeem bekende e-mailadres. Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact op met je kinderopvangorganisatie, zij kunnen nieuwe gegevens sturen.

Stappenplan bij inlogmoeilijkheden van de OuderApp

1. Wat moet je invullen bij 'URL'? 
De 'URL' is de rechtstreekse link naar de ouderportaal-omgeving van je kinderopvangorganisatie. De URL kun je vinden in de activatie e-mail die je ontvangen hebt van je opvangorganisatie. Mocht je die e-mail niet meer hebben kun je contact opnemen met je opvangorganisatie, zij kunnen je de URL vertellen.

De URL ziet er over het algemeen als volgt uit: naamopvangorganisatie.ouderportaal.nl
Dus geen 'www.' er voor.


2. Check of zowel van de OuderApp als van het besturingssysteem van de telefoon de laatste updates zijn geïnstalleerd
Is alles up-to-date? Ga dan door naar stap 3.
Is dit nog niet het geval voer dan de beschikbare updates uit en probeer daarna opnieuw in de OuderApp in te loggen.


3. Probeer via een browser (op een computer/laptop of telefoon) in te loggen in het Ouderportaal
De URL hiervan is naamvandeopvangorganisatie.ouderportaal.nl (elke opvangorganisatie heeft een eigen URL die terug te vinden is in de e-mail met accountgegevens). 

Als het lukt om hier in te loggen bevestigd dit dat je Ouderportaal-account in orde is.
Ga dan door naar stap 4.

Als het niet lukt om in het Ouderportaal in te loggen kan je opvangorganisatie onderzoeken wat de reden hiervoor is, neem dan contact met hen op.


4. Als het Ouderportaal-account in orde is (stap 3) leeg dan het tijdelijke geheugen (cache) van de OuderApp op de telefoon
Hieronder staat een uitleg voor zowel Android als Apple gebruikers.

Android
Open het instellingenmenu en tik op ‘Apps’. Tik op de ‘OuderApp’ en tik vervolgens op ‘Opslag’ en in het nieuwe scherm op ‘Cache legen’.


Apple
Op een iPhone is het cache-geheugen niet met één druk op te knop te legen. De oplossing hiervoor is om OuderApp te verwijderen, vervolgens minimaal 24 uur te wachten, en daarna de OuderApp opnieuw te installeren. In die 24 uur zal iOS (het Apple besturingssysteem) het cache-geheugen opschonen. 

Probeer hierna opnieuw in te loggen in de OuderApp.

5. Als je bent overgestapt naar een andere opvangorganisatie en nu alleen de loginpagina van de vorige opvangorganisatie in beeld krijgt  // Of je ziet alleen het opstartscherm van de OuderApp maar komt niet verder, doorloop dan de volgende stappen:
- Sluit de OuderApp volledig af (geforceerd afsluiten)
- Zet de telefoon in vliegtuigmodus (zodat er geen internetverbinding is).
- Open de OuderApp. Deze zal nu vaststellen dat automatisch inloggen niet lukt, en zal teruggaan naar het standaard loginscherm.
- Zet de vliegtuigmodus weer uit, zodat er weer verbinding komt, en probeer dan in te loggen.



Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen