Hulp en ondersteuning

 Jouw kinderopvangorganisatie heeft gekozen voor Konnect! Op dit deel van de website vind je alle hulp en ondersteuning voor het gebruik van de OuderApp.

2020-10-28_12_56_01-Window.png

De OuderApp toont in een overzichtelijke tijdlijn de gebeurtenissen rondom je kind(eren). Zo blijf je op de hoogte van de dag die je kind op de opvang beleeft met foto’s, berichten en dagboekverslagen.
Ook heb je via de OuderApp inzicht in de agenda en kan je heel eenvoudig extra dagen aanvragen, dagen ruilen, afwezigheid doorgeven en toestemmingen instellen.

Daarnaast vind je in de app alle belangrijke informatie van je opvangorganisatie, nieuwsberichten, nieuwsbrieven en gegevens van je kind(eren). Voor meer informatie en hulp bij het inloggen klik hier

Hieronder wordt per onderdeel van de OuderApp besproken wat de mogelijkheden zijn.
Let op: elke opvangorganisatie heeft haar eigen inrichting van de Konnect software, dus het kan zijn dat de OuderApp er bij jou anders uit ziet dan op de voorbeelden hieronder, of dat je over opties leest die bij jou niet beschikbaar zijn.

Mijn kind
Na het inloggen zie je de pagina Mijn kind. Hier zie je direct de tijdlijn met de belevenissen van je kind(eren) met foto’s en verslagen. Helemaal bovenin het scherm staan een aantal snelklikfuncties.

Mijn_kind.png

Foto’s

De foto’s die de groepsmedewerkers van jouw kind(eren) maken, zie je terug in de tijdlijn. Als zij meerdere foto’s gedeeld hebben, kun je door de hele reeks scrollen. Als je op een foto tikt, zie je deze in volledig scherm. Door naar links of rechts te swipen, blader je door de foto’s.

Met de knop Downloaden kan je foto’s op je telefoon bewaren (opslaan). Rechts bovenin staat het album icoon, door hierop te tikken worden de albums getoond.

Wanneer je in één keer een periode van foto's wilt downloaden tik je rechts bovenin op het download-icoontje. Hier geef je aan voor welke periode en welke kind(eren) je de foto's wilt downloaden en tik je op 'Verstuur download link'. Binnen 15 minuten ontvang je een e-mail met daarin een link om de foto's in één keer te kunnen opslaan. 

Dagboek
In het dagverslag kunnen de groepsmedewerkers foto’s en eventueel video’s toevoegen (video’s alleen als deze functie voor de organisatie beschikbaar is). Je kunt de foto’s en video’s op dezelfde manier downloaden als foto’s in het fotoboek. Als ouder kan je ook foto’s en video’s toevoegen aan het verslag. Hiervoor heeft de OuderApp toegang nodig tot de foto’s op je telefoon.

Je kunt het dagverslag openen om het volledige verslag te lezen. Wanneer je het hele dagboek in één keer wilt downloaden tik je rechts bovenin op het download-icoontje. Hier kan je kiezen uit diverse opties om het dagboek te downloaden. Door te tikken op Verstuur download link. Binnen 15 minuten ontvang je een e-mail met daarin een link waarmee je het dagboek kan downloaden. 

Het verslag in het dagboek is niet bedoeld om berichten tussen jou en de groepsmedewerkers uit te wisselen. Hiervoor gebruik je de berichtenfunctie via het onderdeel Berichten.

Berichten

Groepslogboek.png

 

Berichten van de groepsmedewerkers staan in het onderdeel Berichten. Je vindt hier een overzicht van alle berichtuitwisselingen. Als er een nieuw bericht binnenkomt zie je hiervan op het berichten-icoon onderin het scherm een notificatiebolletje met daarop een nummer. Dit nummer geeft aan hoeveel nieuwe berichten er zijn binnengekomen.

Een bericht kan volledig gelezen worden door erop te tikken. De hele berichtuitwisseling wordt dan getoond. Het is direct duidelijk over welk kind en/of welke groep het bericht gaat, en op welke datum en tijdstip het bericht is ontvangen en/of verstuurd.

Onderin het scherm kan een bericht getypt worden. Via de verzendknop (oranje cirkel met driehoekje) wordt het bericht naar de groep verstuurd.


Agenda

Agenda.png

Via de knop Agenda opent de opvangkalender van je kind(eren). Hier worden de opvangdagen en tijden getoond. Door te tikken op een specifiek opvangmoment krijg je gedetailleerde informatie te zien. Je kan de opvangkalender verversen door te tikken op de ronde pijltjes knop boven in het scherm. Op deze manier haal je de meest recente planning van je kind(eren) op. Via de knop rechtsboven (agenda met pennetje) komen de opties extra aanvraag, ruildag aanvragen en afwezigheid doorgeven naar voren.


Dag aanvragen

Voor het aanvragen van een extra dag kies je voor 'Dag aanvragen'. Via de kalender kan een gewenste datum opgegeven worden.
Vervolgens zie je per kind de beschikbare tijden. Nadat je de gewenste opvangtijd hebt geselecteerd, kies je de betaalwijze en voeg je de aanvraag toe. In het volgende scherm kun je ervoor kiezen om nog een dag toe te voegen of om de aanvraag in te dienen.

Je kunt eventueel een vervalmoment selecteren en een opmerking voor de organisatie invullen. Met een vervalmoment geef je aan wanneer de aanvraag vervalt als de organisatie de aanvraag nog niet beoordeeld heeft.

Ruildag aanvragen
Bij het aanvragen van een ruildag geef je de datum op van de afwezige dag en van de gewenste aanwezige dag. De beschikbare planning van het kind wordt dan opgehaald.
Bij de afwezige dag geef je aan welke dag(delen) het kind afwezig is. Bij de gewenste aanwezige dag kies je de gewenste dag(delen).

Vervolgens kan je meteen aangeven of er een vervalmoment moet gelden en kan je een opmerking voor de organisatie invullen. Je kunt de aanvraag direct indienen; deze wordt dan ter beoordeling aan de organisatie aangeboden.

Afwezigheid doorgeven
Bij het afwezig melden geef je de afwezige periode op. Op deze manier kun je je kind(eren) in één keer voor een langere periode afwezig melden, handig bij een vakantie! Voor de gekozen periode wordt de beschikbare planning van het kind opgehaald. Alle geplande dagdelen staan standaard aangevinkt. Gaat het maar om één dagdeel dan moet je een deel uitvinken. Voor het indienen van de aanvraag moet je de reden van afwezigheid opgeven: ziekte, vakantie of overig. Ook kun je een opmerking voor de organisatie invullen.

Aanvragenoverzicht 
Bij het aanvragenoverzicht wordt er een overzicht getoond van alle aanvragen en afwezigheden die zijn doorgegeven. Door op de aanvraag te tikken kunnen de details worden bekeken en indien gewenst worden geannuleerd. 

Mijn locatie

Mijn_locatie.png

Voor alle belangrijke informatie over de opvangorganisatie kan je terecht bij het onderdeel 'Mijn locatie'. Hier vind je contactgegevens, nieuwsberichten, nieuwsbrieven en informatie vanuit de organisatie.

Als er een nieuw nieuwsbericht of nieuwe nieuwsbrief binnenkomt zie je hiervan op het Mijn locatie-icoon onderin het scherm een notificatiebolletje met daarop een nummer. Dit nummer geeft aan hoeveel nieuwe berichten er zijn binnengekomen.

Ons team
Onder het kopje Ons team worden de medewerkers getoond die werkzaam zijn op de groep(en) waarop je kind(eren) een plaatsing hebben. Door te tikken op de afbeelding kan je meer informatie lezen over die medewerker.

Nieuws
Onder het kopje Nieuws zijn alle nieuwsberichten terug te vinden. De meest recente worden getoond, via de knop 'Alle bekijken' worden alle nieuwsberichten getoond. Door te tikken op een nieuwsbericht wordt het volledige bericht weergegeven. Het is mogelijk dat de organisatie een bijlage heeft toegevoegd aan het nieuwsbericht. Dit is te herkennen aan het getoonde paperclipje.

Nieuwsbrief
Het onderdeel Nieuwsbrieven toont alle nieuwsbrieven vanuit de organisatie. Ook hier worden de meest recente brieven direct getoond en via 'Alle bekijken' kan het hele overzicht getoond worden. Door te tikken op een nieuwsbrief wordt de volledige inhoud geopend.

Informatiepagina’s
Onder de nieuwsbrieven staat informatie vanuit de organisatie, de informatiepagina’s. De informatie die hier beschreven staat is per organisatie verschillend.  

Overig

Overige.png
Onder het kopje Overig vind je persoonlijke gegevens van jou en je kind(eren), plaatsingsinformatie en beheerfuncties van je account.

Account
Informatie over jou vind je bovenaan de pagina. Als je jouw naam aantikt, krijg je een scherm waar je je accountwachtwoord of taal van de app kunt wijzigen.

Kinderen
Hier vind je informatie over je kind(eren). Als je de naam van het kind aantikt, zie je informatie over het kind. Bijvoorbeeld wie de mentor is, het type plaatsing en kun je toestemmingen wijzigen of invullen.

Tegoeden
Wanneer er voor jouw kind(eren) tegoeden beschikbaar zijn, zie je die hier. Als je daarop doortikt, zie je per kind welke tegoeden er zijn en welke nog bruikbaar zijn. Als een tegoed al (gedeeltelijk) ingezet is, zie je voor welke aanvraag dit is. Als een tegoed nog bruikbaar is, zie je het aantal punten/uren. Als het tegoed verlopen of verbruikt is, wordt dit aangegeven.

Wanneer de organisatie gebruik maakt van het kindvolgsysteem in het Ouderportaal zie je hier ook het onderdeel observaties. Als je daarop doortikt zie je per kind de ingevulde observatieformulieren.


Notificaties
Bij notificaties kan per onderdeel ingesteld worden of je een e-mail en/of een pushnotificatie wilt ontvangen, of geen notificatie. Is het belletje oranje dan ontvang je pushnotificaties op je telefoon, is het envelopje oranje, dan ontvang je een e-mail. Als de icoontjes grijs zijn, ontvang je geen enkele notificatie van dat onderdeel.

Over deze app
Informatie over de app kun je inzien door te tikken op 'Over deze app'. Hier zie je welke versie van de OuderApp je gebruikt en vind je informatie over de maker van de app: Konnect.

Accounts wisselen / beheren
Bij Accounts wisselen / Beheren zie je je eigen account en kun je met een ander account inloggen als je kinderen bij verschillende organisaties opgevangen worden. Na het inloggen met een ander account kun je op deze plek eenvoudig wisselen tussen de accounts voor je kinderen. Zo heb je alle informatie in één app. Van de accounts waar je ingelogd bent, ontvang je - als je dat hebt ingesteld - pushnotificaties op je telefoon.

Helemaal onderaan de pagina vind je de knop Uitloggen. Je logt daarmee uit voor het account dat actief is. Ben je ingelogd met meerdere accounts dan zie je de knop Uitloggen uit alle accounts.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen